
The European Sun of Wellbeing – Erasmus Days 2025 Project
The project “The European Sun of Wellbeing”, organized within Erasmus Days 2025, celebrates European cooperation, cultural friendship, and experiential learning. Its main goal is to promote wellbeing in the school community while strengthening the European values of solidarity, diversity, and mutual respect.
The activity encourages students to explore how wellbeing supports both personal growth and collective harmony. Through guided reflection, they learn that wellbeing is not simply the absence of problems but the ability to maintain balance, resilience, and confidence even during challenges. By linking wellbeing to effort and learning, the project emphasizes that emotional balance enhances academic motivation and performance.
The structure of the activity unfolds in symbolic and creative steps. First, students reflect on “My European Ray of Wellbeing”, writing or drawing what motivates them—encouragement, friendship, being heard, or receiving constructive feedback. These rays symbolize their personal contributions to a positive learning environment. Second, in “The Star that Lights up Europe”, students commit to actions fostering wellbeing at school and across cultures: respecting different opinions, sharing traditions, smiling and showing gratitude in multiple languages, or learning from mistakes.
The rays and stars are then combined into a collective artwork—“The Sun of Our Europe”—a large collage representing light, diversity, and unity. At its center, the phrase “Wellbeing begins with me and shines when we are together” highlights the link between individual responsibility and shared happiness.
The activity concludes with guided discussions about how wellbeing connects to learning, effort, and intercultural exchange. Students also design slogans such as “United in Wellbeing – Together We Shine!”, reinforcing collective identity.
Overall, the project integrates reflection, creativity, and collaboration, showing that wellbeing is a shared European value that illuminates education, friendship, and community across borders.
– – –
SOARELE EUROPEAN AL STĂRII DE BINE
Activitate realizată în cadrul Erasmus Days 2025, eveniment care celebrează cooperarea europeană, prietenia dintre culturi și învățarea prin experiență.
Scopul activității este de a promova starea de bine în comunitatea școlară și spiritul european al solidarității, diversității și respectului reciproc
Obiective urmărite:
• Elevii să descopere cum pot contribui la o stare de bine comună, în clasă și în școală.
• Elevii să înțeleagă legătura dintre efort, învățare și echilibru emoțional.
• Elevii să conștientizeze că starea de bine este o valoare comună, bazată pe respect, toleranță și cooperare.
• Elevii să exprime vizual, prin creație, cum „razele lor” luminează Europa prin bunătate, învățare și prietenie.
Captarea atenției:
Se pornește discuția cu întrebări:
• ”Ce este starea de bine”? ( Starea de bine este o stare de echilibru, nu înseamnă doar relaxare sau lipsa problemelor, ci puterea de a merge mai departe cu încredere, chiar și atunci când e mai solicitant).
• „Ce înseamnă pentru tine să te simți bine la școală?”
• „Cum ne ajută starea de bine să învățăm mai ușor?”
• „Cum putem crea o stare de bine nu doar pentru noi ci și în clasa noastră, noastră, școala noastră și chiar în relație cu colegi din alte țări?”
Moment simbolic:
Prezentați harta Europei și ne amintim țarile Uniunii europene.
Explicați:
„În toată Europa, copiii și profesorii lucrează împreună pentru a construi o lume bazată pe prietenie, respect și bucurie de a învăța.
Fiecare dintre noi ne putem implica și adduce o rază care luminează această mare familie europeană a stării de bine.
Desfășurarea activității:
1. Raza mea europeană de bine”
Fiecare elev primește o fișă în formă de rază de soare (Anexa 1).
În interiorul razei, elevul scrie sau desenează ce îi aduce performanță cu stare de bine la școală și ce îl motivează să învețe.
• să fie încurajat,
• să aibă prieteni,
• să ii fie ascultate opiniile,
• să poată învăța în ritmul său,
• să primească feedback util pentru a-si imbunatati situația ,
Poate colora raza în culorile preferate sau poate adăuga drapelul țării.
2. „Steluța care luminează Europa”
Elevii primesc o steluță a Uniunii Europene (Anexa 2), pe care scriu ce pot face ei pentru a susține starea de bine în școală și în relația cu elevii din alte țări, de exemplu:
• „Ascult și respect opinii diferite.”
• „Împărtășesc din cultura mea cu bucurie.”
• „Zâmbesc și spun «mulțumesc» în mai multe limbi în situații potrivite.”
• „Învăț din greșeli, dar și din experiențele altora.
3. Crearea colajului colectiv – „Soarele Europei noastre”
Pe o coală mare, sub forma unui Soare uriaș, lipiți razele elevilor în jurul cercului central și steluțele printre ele, ca simbol al luminii, diversității și unității europene.
În centrul colajului poate fi scris textul: „Starea de bine începe cu mine și strălucește când suntem împreună.”
4. Discuții ghidate:
• Cum se leagă starea de bine de învățare și efort?
• Cum putem contribui, fiecare dintre noi, la o școală și o Europă mai prietenoasă?
• Ce putem învăța de la colegii noștrii sau de la elevi din alte țări despre echilibru, respect și bucurie?
5. Slogan Erasmus pentru starea de bine:
Elevii pot propune un slogan colectiv. Exemple:
• „United in Wellbeing – Together We Shine!”
• „Cu raze de bucurie, luminăm Europa împreună!”
• „Our Stars, One Sun, One Europe!”
• „Împreună pentru o Europă luminoasă și plină de stare de bine!”